Zajęcia z Biznesu i Zarządzania prowadzone w klasach 1A i 1P rozpoczęły się w oparciu o praktyczne metody nauczania i elementy grywalizacji z użyciem gry edukacyjnej „Kompetencje TAK”. Program łączy symulacje biznesowe, projekty zespołowe, dzięki czemu teoria wyłania się naturalnie z doświadczenia.
Metody i narzędzia stosowane na lekcjach BIZ to:
- Gra symulacyjna: „Kompetencje TAK” jako rdzeń zajęć; zespoły realizują scenariusze rynkowe, zdobywają punkty.
- Projekty praktyczne: krótkie zadania projektowe od pomysłu do prezentacji.
Efekty i rozwijane kompetencje uczniów dzięki zastosowaniu tej metody to:
- Komunikacja: jasne formułowanie argumentów i prezentacja wyników.
- Współpraca zespołowa: podział ról, koordynacja działań, wzajemne wsparcie.
- Myślenie krytyczne i rozwiązywanie problemów: analiza danych, podejmowanie decyzji pod presją czasu.
- Organizacja pracy i zarządzanie czasem: planowanie etapów projektu i dotrzymywanie czasu pracy- efektywność.
- Przedsiębiorczość i inicjatywa: generowanie pomysłów i testowanie rozwiązań w praktyce.
Uczniowie podczas lekcji wykazali wysoki poziom motywacji, aktywnie uczestniczyli w zadaniach zespołowych, podejmowali inicjatywy i chętnie dzielili się odpowiedzialnością.
Nauczyciel BIZ w klasach 1A i 1P









