logo

Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowego
im. Poznańskich Olimpijczyków
w Poznaniu

godło

KOMPETENCJE W GRZE CZYLI BIZNES, KTÓRY ANGAŻUJE

Zajęcia z Biznesu i Zarządzania prowadzone w klasach 1A i 1P  rozpoczęły się w oparciu o praktyczne metody nauczania i elementy grywalizacji z użyciem gry edukacyjnej „Kompetencje TAK”. Program łączy symulacje biznesowe, projekty zespołowe, dzięki czemu teoria wyłania się naturalnie z doświadczenia.

Metody i narzędzia stosowane na lekcjach BIZ to:

  • Gra symulacyjna: „Kompetencje TAK” jako rdzeń zajęć; zespoły realizują scenariusze rynkowe, zdobywają punkty.
  • Projekty praktyczne: krótkie zadania projektowe od pomysłu do prezentacji.

Efekty i rozwijane kompetencje uczniów dzięki  zastosowaniu tej metody to:

  • Komunikacja: jasne formułowanie argumentów i prezentacja wyników.
  • Współpraca zespołowa: podział ról, koordynacja działań, wzajemne wsparcie.
  • Myślenie krytyczne i rozwiązywanie problemów: analiza danych, podejmowanie decyzji pod presją czasu.
  • Organizacja pracy i zarządzanie czasem: planowanie etapów projektu i dotrzymywanie czasu pracy- efektywność.
  • Przedsiębiorczość i inicjatywa: generowanie pomysłów i testowanie rozwiązań w praktyce.

Uczniowie podczas lekcji wykazali wysoki poziom motywacji, aktywnie uczestniczyli w zadaniach zespołowych, podejmowali inicjatywy i chętnie dzielili się odpowiedzialnością.  

Nauczyciel BIZ w klasach 1A i 1P

Skip to content